fredag , 29 mars 2024
Hem » AFRIKA » Golf i Sydafrika
  • Taffelberget vid Kapstaden

• På en av många utflykter

• Montagu - ett av Sydafrikas vindistrikt

• Två lejonbröder

• Sydafrika - ett golfparadis

Golf i Sydafrika

Safari och golf i ljuvlig förening
Vad vore den ultimata resan för en golfentusiast som trots sin kärlek till sporten även vill uppleva en riktig safari med möjlighet att få se Afrikas stora djur. Lägg till sightseeing i Pretoria och Soweto och Sydafrikaresan är komplett.

DAG 1
Avresa från Sverige med ankomst Johannesburg nästkommande dag.

DAG 2
Sightseeing och lunch i Pretoria, därefter resa mot Entabeni på eftermiddagen.

DAG 3
Safari på morgonen för att upptäcka Afrikas rika djurliv. När vi vilat upp oss ger vi oss ut på  golfbanan Legend, 18-hål.

DAG 4
Denna dag gör vi tvärt om och börjar med en 18-håls runda på golfbanan. På eftermiddagen är det återigen safari. Ingen safari är den andra lik och man vet aldrig vilka djur man kommer att upptäcka.

DAG 5
Morgonvandring i bushen med lunch på Lake Side / Top Section. Därefter en båttur och på väg tillbaka till Legend ytterligare en safari.

DAG 6
Denna dag ser ut som dag tre med safari på morgonen och dagen avslutas med en 18-håls golfrunda på Legend.

DAG 7
För golfentusiasten finns möjlighet att gå en 9-håls runda på morgonen innan avfärd till Pendi Village, där vi äter lunch.
Pedi Village är ett utomhus-museum med en uppbyggd by med provsmakning av traditionella maträtter och dans av lokala ungdomar. Vi besöker även ett projekt för vita lejon och ett för bufflar.

DAG 8
Resans sista golfrunda då det även blir tävling. På eftermiddagen är det dags för den sista safarin.
Bushmiddag på kvällen.

DAG 9–10
Avresa från Entabeni på morgonen. Sightseeing och lunch i Soweto, en vidsträckt och till viss del nedgången och gettoliknande förstad till Johannesburg.
Beroende på när flyget går hem finns det eventuellt tid för shopping innan vi åker till flygplatsen.
Kvällsflyg tillbaka till Europa.